Szybsze usuwanie awarii i lepsza obsługa – takie cele zamierza osiągnąć Energa-Operator dzięki reaktywacji rejonów dystrybucji. Zarząd spółki zdecydował, że na początek przywrócona zostanie działalność trzech rejonowych punktów przyłączeń.
Decyzja o odtworzeniu zlikwidowanych w latach 2012-2015 niektórych rejonowych struktur na terenie działania Oddziału Gdańskiego i Oddziału Toruńskiego to element zmiany modelu funkcjonowania spółki oraz jej proklienckiej polityki.
- Analizy biznesowe wskazują potrzebę zmiany dotychczasowego modelu funkcjonowania Operatora. Poprawi to nie tylko obsługę klientów, ale także wpłynie na lepszą organizację pracy naszych służb technicznych, skróci czas usuwania awarii. W pierwszej kolejności zarekomendowano odtworzenie trzech rejonów dystrybucyjnych w Rypinie, Radziejowie i Starogardzie Gdańskim, które mogą już teraz funkcjonować w oparciu o obecne zatrudnienie w Oddziałach – mówi Krzysztof Dębczyński, wiceprezes EOP.
Obecna struktura spółki to 6 oddziałów podzielonych na 33 rejony dystrybucyjne. W roku 2012 było ich 46. Głównym zadaniem rejonów jest zapewnienie niezawodnego funkcjonowania sieci niskiego i średniego napięcia, sprawnego przywracania zasilania i troska o bezpieczeństwo majątku sieciowego. Dla klientów rejony to bliskie lokalizacje, w których można dokonywać wszelkich formalności związanych z przyłączaniem obiektów do sieci dystrybutora energii elektrycznej.
Prace związane z uruchomieniem rejonów w Starogardzie Gdańskim na Pomorzu oraz w Rypinie i Radziejowie w Kujawsko-Pomorskiem już ruszyły. Przewidywany termin otwarcia punktów obsługi przyłączeń to luty przyszłego roku.
Energa-Operator SA jest jednym z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Polsce. Dostarcza energię elektryczną na obszarze ¼ powierzchni kraju (północna i środkowa część kraju). Z jej usług korzysta łącznie ponad 2,9 mln odbiorców. Spółka eksploatuje ponad 184 tys. km linii elektroenergetycznych wszystkich napięć, 21,5 TWh energii dostarczonej w 2015 roku
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/energa-operator-blizej-klienta